Thursday, September 14, 2006

Kau amat Kuhargai.....

Tadik aku terjumpa satu poet...mcm terkena ngan aku arr..ntahler...terasa sebak didada ni bila menghayati bait² puisi ni...

Bila hati membisu..
Itu tidak bermaksud aku malu
Tak bermakna aku kaku
Bila lidah aku kelu..
itu tak bermaksud aku lesu..
tak bermakna aku sayu

Kadangkala.. tak semua yang diimpi dapat di
kecapi.. dapat di perolehi..
memang senang untuk mendekati tapi hakikatnya
sukar tuk memiliki

Tapi itulah hakikat duniawi
Yang seharusnya di fahami
ada soalan yang slalu menyelubungi
Tatkala diri bersendiri

Adakah mimpi akan kekal mimpi?
Jawapannya harus di jawap sendiri
Kerana hidup ini memang misteri..
Tak siapa dapat baca isi hati
Dengan hanya meneliti
Luaran orang yang di perhati..

ader maksud tersirat...ader maksud tersurat...ntah ler...


No comments: