Thursday, January 15, 2009

Jangan Biar Aku Sendiri...

Bila melangkah ku tak ingin menoleh lagi
Namun apa yg aku tinggalkan
Sudah pasti tidak akan dapat kulupakan
Kerana semuanya pasti abadi dalam kenangan

Aku begitu kecewa dalam kehidupan
Kerana bagiku kebahagiaan itu tidak pernah bersama diriku
Pernah aku tertanya di dalam hati
Mengapa aku tidak seperti mereka yg lain

Sentiasa bertuah dalam meniti kehidupan
Aku tidak punya sesiapa utk meluahkan
Kerana mereka yg kusayangi sudah jauh meninggalkan diriku pergi

Aku berjalan terus kehadapan
Namun entah kemana langkah ini kutidak pasti
Meraba aku dalam kegelapan
Hanya berbekalkan cahaya dari ilahi aku terus berani

Setapak demi setapak aku tidak mahu berhenti
Kerana kurasa seperti ada sesuatu dihadapan yg menanti
Namun apakah ia hanya Dia yg maha mengetahui

Jiwa kurasa sepi sekali
Hati mulai menangis lagi
Bagai mengerti aku yg sentiasa resah sendiri

Berbalam hati bagai menunggu cahaya di langit tinggi
Indahnya hanya dapat dihayati
Namun disentuh tidak sekali
Begitulah ibarat apa yg tersirat

Dihati kecil aku mengeluh kesekian kali
Apa yg diharap tidak mungkin dikecapi
Entah bila akan terhenti
Segala sengsara yg membelenggu hati

Padamu Tuhan Rabbul Izzati
Aku mohon petunjuk diri
Pandulah aku dalam kehidupan ini
Agar langkahku tidak sesat kesekian kali…

* jika sepi mengetuk pintu hati
jgn biarkan ia menguasai diri
kerna masih ader yg menanti
untuk mengisi kesepian hati...

jika terasa sepi lagi
ingatlah daku sentiasa disisi
kerna daku masih disini
selagi ada hayat ini
takkan kubiar engkau sendiri
andai esok aku pergi
sematlah aku di dalam hati...

* sepi lagi aku disini
sunyi kurasakan setiap hari
amat payah untuk aku berdiri
aku tak biasa hidup tanpamu disisi
kerna selalunya aku kau temani

Tuhan,
sesungguhnya amat berat ujian yg Kau beri
tak tertanggung rasanya hati
berilah aku kekuatan ya Ilahi
bantulah aku tabahkan hati
jangan Kau biarkan aku sendiri lagi...

* jika hati terasa sepi
ingatlah Dia sentiasa disisi
setiap waktu diri ditemani
hanya padaNya mohon simpati

pergilah sengsara dihati
kerna inginku ketenangan sejati
gagahku cuba melarikan diri
dari kesedihan yg membelenggu jiwaku ini