Friday, January 9, 2009

Nokia XpressMusic 5800

arini launching Nokia XpressMusic 5800.. petang tu aku gi teman si HN pi beli kat Pavillion sbb dia dpt yg selected pre-order yg dpt free headset WH-600 tu...

Nokia XM 5800 ni boleh tahan gak.. ni first nokia buat touch screen hp.. harga pun murah, RM1499(ori zitron) n RM1300 (ap set).. ni strategi pemasaran nokia agaknya.. derang nak semua org boleh try teknologi ni sblom kuarkan N97 nanti n for sure la mesti harga N97 dlm RM3-4 riban kann..


aku dah try tepon ni.. setelah membelek2 ni pro n cons nyer:
+ve:
- resolusi skrin yg tinggi: pergh memang cantik arr skrin dia.. tadik try tengok video dia memang mcm tengok tv siut..
- respons: tiap kali aku touch kat skrin dia akan vibrate.... kekeke..
- keyguard switch: senang nak lock n unlock hp ni serupa cam N85 gak ada switch kat tepi
- media bar: ada shortcut tuk semua media. Photos, videos, music, web, share online…
- game: yg tang ni memang aku suke arr.. rasa mcm main psp plak.. ekekeke..

-ve:
- Secondary Camera: hurm.. aku try2 cari tapi tak jumpa mana option tuk camera depan ni.. dia berfungsi hanya bila kita buat video call jer..
- apps: application byk yg tak de mcm office ngan pdf.. but maybe nanti ade lah tu terang develop.. ehehe..

ni aku snap skit gambo nokia XM5800 ni.. nampak kan cap jari aku bersepah2.. kekeke..































No comments: